loading...
IPLAY
حسین سلیمانی بازدید : 226 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (0)

سال ۱۹۸۷ یکی از خاطره انگیز ترین سال ها در دنیا سرگرمی های دیجیتال است .تقریبا در همین سال بود که یک خانواده زرد زنگ پا به دنیای دیجیتال و تلویزیون گذاشته اند و در این سال بود که خانواده سیمپسون ها متولد شدند . اما برای گیمر ها سال ۱۹۸۷ یکی از پر بار ترین سال ها بود و چند بازی جدید و واقعا خارق العاده ساخته و منتشر شدند . بازی هایی که هنوز هم در دنیا گیم بعد از چیزی حدود ۲۵ سال حرفی برای گفتن دارند .

در واقع این بازی ها در صنعت نوپای گیم همانند شیر های پیری هستند که هنوز هم برای بازی های جوان و پر قدرت امروزی زنگ خطر به حساب می آیند و بعد از ۲۵ سال هنوز هم بازی کردن انها لذت بخش و بعضا چالش برانگیز است . با هم نگاهی به بازی هایی که امسال ۲۵ ساله می شوند می اندازیم.

بازی هایی مانند سوپر ماریو و پکمن از سن ۲۵ سالگی گذشته اند و دیگر جایگاه تثبیت شده ای برای خود دست وپا کرده اند . در واقع این بازی های چندین نسل است که همراه و کنار ما بوده اند و قطعا در اینده نیز شاهد حضور انها خواهیم بود .

The Legend of Zelda

درسال ۱۹۸۷ در امریکا طوفانی به پا شد و خالق ان طوفان سال گذشته جایزه ویژه ای را در امریکا به خاطر ان طوفان دریافت کرد . زمانی که Shigeru Miyamoto این بازی را می ساخت اصلا به این موضوع فکر نمی کرد که در حال ساختن یکی از پایه گذار ترین بازیهای تاریخ خواهد شد . با موفقیت نسخه اول این بازی نینتندو برنامه ریزی بلند مدتی را برای ان اغاز کرد و تقریبا در تمام کنسول های نینتندو، نسخه های متعددی از این بازی وجود دارد . آخرین نسخه ساخته شده از این بازی نیز سال گذشته با عنوان Skyward Sword عرضه شد .
این بازی الان کجاست ؟

تقریبا می توان گفت همه جا ، نینتندو تقریبا هیچ وقت از این عنوان دست نکشیده است و با توجه به ذهن خلاق Shigeru Miyamoto این بازی واقعا در تمام نسخه ها شاهکار به تمام معنا بوده است. نینتندو حتی برای کنسول نسل بعد خود یعنی Wii U نیز یک نسخه از این بازی را در دست ساخت دارد و به گفته نینتندو یکی از پرخرج ترین بازیهای تمام دوران نینتندو در حال ساخت است .باید در سال ۲۰۱۴ و بعد از ان منتظر این بازی بود .

Metal Gear


در سال ۱۹۸۷ یکی از مرموز ترین و داستانی ترین بازیهای صنعت گیم شاخته و روانه بازار شد . در واقع بعد از پایان همان نسخه اول بعضی ها فکر می کردند که کار سالید اسنیک با همین یک نسخه تمام است و نمی توان بازی ساخت که از ان بهتر باشد اما در کامل تعجب نسخه های دیگر ان نیز ساخته شد . هر نسخه در زمان انتشار جزو ۵ بازی برتر  ان سال قرار گرفت و حتی به عنوان بازی سال لقب گرفت .

این بازی الان کجاست ؟
از سال ۱۹۹۸ نسخه های این بازی بر روی کنسول های PlayStation عرضه شد و تقریبا یک بازی تمام و کمال بود . بازی بعدی از این سری Metal Gear Rising: Revengeance نام دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر میشود و از سبک و سیاق قدیمی خود فاصله گرفته است اما کارگردان خلاق این بازی آقای کوجیما هر بار سورپرایزی برای طرفداران خود دارد و نسخه دیگری از این بازی نیز در دست ساخت است که در سال های بعد منتشر خواهد شد.

Street Fighter


در سال ۱۹۹۱ وقتی بازی Street Fighter II عرضه شد یک ضربه اساسی به دنیا بازی ها و بازی های مبارزه ای وارد شد . سبک و سیاق و مبارزات جذاب به هماره شخصیت هایی که در کنار و گذشته خود داستان های جالبی داشتند خیلی سریع این بازی را در سیر صعودی و پیشرفت قرار داد .

در واقع این نسخه ۲ اکثر پیشرفت های خود را مدیون نسخه شماره ۱ بود و ترکیب ان دو با هم نسخه های افسانه ای بعدی را به وجود اورد و این روند انقدر ادامه داشت تا به امروز رسید .داستان ها و گذشته شخصیت در این بازی حف اول را می زند به عنوان مثال شخصیت Ken ممکن است امریکایی به نظر بیاید ان هم به خاطر مو های بلوند خود ، اما Seth Killian به عنوان مشاور بازی Street Fighter اعلام کرد که او در واقع سه چهارم از نژادش ژاپنی است .
این بازی الان کجاست ؟
شاید این بازی در اوج قله بازیهای مبارزه ای قرار نداشته باشد اما همچنان یکی از محبوب ترین ها است و کپکام نیز بسته ویژه ای را برای ۲۵ امین سالگرد انتشار این بازی در نظر گرفته است : حدود ۱۱ نسخه بازی به همراه موسیقی های تمام نسخه ها ، فیلم ها و انیمیشن هایی از سرگذشت و داستان شخصیت ها !

Mega Man


در سال ۱۹۸۷ کپکام دو بازی فوق العاده را روانه بازار کرد یکی Street Fighter و دیگری Mega Man . تقریبا مگامن یکی از پر انتشار ترین بازیهای تمام ادوار است و تا کنون بیش از ۵۰ نسخه مختلف از ان منتشر شده است و بیش از ۳۰ میلیون کپی در سراسر دنیا فروخته است .ان هم در حالی که این بازی عموما بر روی کنسول های دستی نینتندو عرضه می شد .
این بازی الان کجاست ؟
این بازی این روز ها خیلی ارام و بی صدا است و تقریبا خبری از انتشار نسخه جدید ان نیست . تنها یک نسخه مخصوص ۳DS منتشر شده است ، هر چند در فروشگاه App Store نیز ممکن است به فروش برسد.

کپکام در نمایشگاه بازی های توکیو امسال نیز Mega Man Xover را معرفی کرده است .

Double Dragon


ابا تا به حال افسانه Taito را شنیده اید ؟ در سال ۱۹۸۷ فکر می کنید این افسانه در چه حدی بود ؟ باید بگویم انقدر این افسانه بزرگ بود که خیلی سریع نسخه های بعدی ان ساخته و روانه بازار شد . بازی با اینکه گیم پلی ساده ای داشت اما در ان زمان از استاندارد هایی استفاده می کرد که در بازیهای امروزی شاهد ان هستیم . یک بازی اکشن دو نفره با همکاری خیلی دقیق ، همین همکاری دو نفره نقطه عطفی برای این بازی بود .
این بازی الان کجاست ؟
تقریبا نسخه های مختلفی از بازی Double Dragon ساخته و روانه بازار شد اما بعد از مدت ها این بازی در سکوت خبری فرو رفت و تا همین یک ماه پیش خبری از ان نبود تا اینکه اعلام شد بازی Double Dragon Neon به عنوان یک باز سازی از این بازی و به صورت دانلودی برای هر دو کنسول Xbox 360 و PS3 منتشر خواهد شد .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 154
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 414
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 11,264
  • بازدید کلی : 172,461